Ergenissen aan de vergadertafel

In een recente training spraken we over ergernissen binnen het team. Er is geen team op de wereld waar niet af en toe wat ‘gedoe’ is. Daar is ook niks mis mee. We kwamen te praten over gedrag aan de vergadertafel, ieder heeft daar zijn eigen irritaties. De één ergert zich aan die ene collega die steeds te laat komt, een ander aan diegene die altijd op z’n telefoon zit in plaats van in een actieve luisterhouding.

Dit soort observaties van andermans gedrag maakt dat je eigen oordelen lekker enthousiast door je hoofd gaan:
“Heb je haar weer, het is zeker niet interessant genoeg!” of “Hij vind ons of het onderwerp weer niet belangrijk genoeg!”

Denk jij dat je de enige bent die zich ergert? Vaak weet je dat andere teamleden ook hun eigen gedachten en oordelen hebben. De vraag is echter, wat doe je eraan? Spreek je de persoon in kwestie aan op wat je ziet en datgene dat vervelend vind, of praat je over die persoon tegen andere collega’s? En welk van die twee opties zou iets aan de situatie kunnen veranderen of verhelderen?

Ik ben benieuwd naar jouw gewoontes. Vertel ze in een reactie!

– Ellen

 

Één reactie

  1. Marjet schreef:

    Dit herken ik!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *